onsdag 16 september 2009

Tre dagar.

Typisk vardagsmiddag i måndags: ihop-plock! Risoni och röra gjord av linser, bönor, chili, oliver, ost!
Kvällens bok är enkel och osofistikerad, men utmärkt vardagsläsning.
Grungig måndag: hundskor-bianco, jeans-levis, herrskjorta-tiger, kofta och mössa-hm, solglasögon-topshop, väska-ragtime (second hand)

Gullig tisdag: skor-bianco, leggings+linne+klänning+kofta+mössa-hm, scarf-indiska, väska-ragtime


En smula fransk onsdag: mössa+klänning+leggings-hm, kofta-carlings, ballerinor-bronx, tysk apotekspåse-second hand (köpt på Roskildefestivalen), väska-ragtime, solglasögon-topshop

De tre första dagarna på den här veckan har passerat ganska obemärkt förbi. Inga exeptionella händelser. Sällan sådana sker en måndag eller tisdag.

I måndags kväll kände jag att jag behövde göra något annat. Vanligtvis när jag kommer hem från jobb sätter jag på tv:n och datorn och sedan är jag fast resten av kvällen. "Hinner" ofta inte ens laga mat. Prenumenerar på Sydsvenskan, men läser den nästan aldrig. Skjuter upp grejer som ska göras. Känner mig egentligen inte så avslappnad, för att jag vet att jag borde göra något annat. Så både i måndags och igår fick tv:n stå avslagen hela kvällen och kollade bara en liten sväng på datorn. Resten av tiden läste jag tidningar och böcker, lagade mat, åt. Slappnade verkligen av! Himla himla skönt.

Idag var jag på genusnätverksmöte i Bjärred (peppande som alltid!), så det blev sammanlagt fem mils cyklande idag. Nöjd med mig själv! Hihi!

Ikväll har jag umgåts med kära syster. Först var vi ute på min gård med Patrik och Aske, som lekte av sig ordentligt. Sedan hade vi syster-tid! Kollade in hennes paket med kläder som vi hämtat, kollade nogsamt i hm-katalogen, promenerade till Konsum och handlade vaniljyoghurt och smågodis, och till Jalla jalla för halloumifalafel. Därpå följde svullning, tillsammans med kvalitetsprogram som Idol och Bachelor. Haha! Sen gick syster hem och jag har datoriserat mig. Men idag kan jag göra det utan dåligt samvete eftersom jag låtit bli i två dagar. Hihi!

Imorn är det kick-off. Kan bli jobbigt det...

Puss och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar