lördag 19 september 2009

Kick-off och blodvite...





I torsdags var jag på kick-off. Fasade för hemskheten det kunde innebära och ångrade mig som bara den att jag tackat ja. Men det utmärkta med låga förväntningar är att man kan bli positivt överaskad. Det blev inte så farligt. En enkel tillställning med buffé, snack med några arbetskamrater och helt ok underhållning med några tjejer från Boelspexarna. Inga jobbiga bordsplaceringar eller hurtfriska lekar eller pinsamma tal. Tack!

På väg hem blev det lite drama dock. Först hade några kollegor sällskap med mig genom mörka Alnarpsparken. Gulligt av dem! Sen cyklade jag hemåt Malmö. Stannade vid trafikljus vid Värnhem. När jag skulle starta igen slant jag med foten på pedalen och höll på att trilla. Men tack och lov landade jag på fötterna! Efter en stund upptäckte jag dock att min vänstra hand var helt blodig! Fattade först inte varför, men jag måste skurit mig på något på styret när jag räddade mig själv från att trilla omkull. Och när jag tvättat bort blodet var det bara ett litet litet sår på ringfingret. Ingen fara för livet direkt. Men bra anledning att få äta godis iaf!
Kvällens utstyrsel: blus-hm, byxor-gina tricot, skor-novita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar