lördag 26 september 2009

Lördagshäng med syster.



Tjusigt bibliotek!

Grannen över mig hade fest inatt. Låg rosa dun i hela trappan idag. Måste ha varit rolig fest!

Utstyrsel: mössa+svart topp-hm, kavaj-veromoda, skjorta+väska-monki, byxor-ginatricot, skor-gram, klocka-calvinklein




Josse och jag promenerade ner till stadsbiblioteket. Hon skulle lämna tillbaka lite böcker och så kolla vi in lite hundböcker. Och så hittade vi en fotobok om KVINNOR.

Sen var vi ju så nära stan att vi inte kunde låta bli att ta en liten sväng dit. Knökafullt (som man säger i Borås) med folk och någon slags matmarknad på gågatan. Jobbigt, men vi slank in på Åhléns och Indiska iaf. Jag hittade mig en finfin 40-tals-inspirerad klänning från Rules by Mary och Josse fann sig ett brett skärp på Indiska. Spanade även skor på Nilssons och Scorett. Inte direkt svårt att bli sugen...

I mitt kylskåp fanns absolut noll och ingenting idag, så vid det här laget var jag rejält hungrig. Vi begav oss till Sorl på Friisgatan. Trots att klockan var över ett så kunde man beställa frukost fortfarande, så jag avnjöt kaffe, jouice, yoghurt, fralla med sylt och ost, crossiant och blodapelsin. Gott gott gott! Och mätt mätt mätt. Härligt att dessutom fortfarande kunna sitta ute och käka, så här en halvgrå dag i slutet av september.

Nu måste jag dammsuga, diska lite till och äta något. Ikväll blir det utgång igen. Okänt var, men det brukar ordna sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar