lördag 26 september 2009

Fika, rosédisk och fest!

Smaskig kanelbulle och roliga väggdekorationer på Simrishamnsgatan.





Utstyrsel: klänning-hm, skärp-monki, leggings-lindex, kängor-scorett

Emmeli på midsommarafton.

Slutade tidigt och inte trött och inte ont i tänder och inte ont i huvudet. Glädje på en fredagseftermiddag! Emmeli och jag gick och fikade på Simrishamnsgatan. Kaffe, kanelbulle, snack om ditten och datten. Mys!

Jag var bara tvungen att diska när jag kom hem, men jag avskyr att diska. Det tråååkigaste jag vet! Så jag skjuter alltid upp det och det blir mer och mer och jobbigare och jobbigare... På sistone har jag dock kommit på en knep, en belöning. Ett glas vin vid sidan om när man måste diska eller städa så blir det mycket trivsammmare. Hihi! Städalkoholist javisst!

När jag hade avklarat en mängd glas och bestick och annat fick jag gå på lite fest. Stack till Johanna N som hade förfest hos sig. Kul! Sen var det utgång. Inte riktigt mitt cup of tea på ställe (lite väl svennigt, om man ska vara sån som ska va sån...), så när det skulle dras vidare till klubb gick Emmeli och jag hem. Jag var helt nöjd med den här fina fredagen ändå!

Dagens finaste: Emmeli. Min nyaste vän, tycker om henne himla mycket! Ung och söt och rolig och braiga åsikter. Känns som att vi är ganska lika, trots sex års ålderskillnad. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar