söndag 6 september 2009

Lördag!

Älskar bröd i handduk!


Mumsighet i låda!

Familjen äter soppa.


Prinsesstårta så klart!

Ser inte ut som att jag blir gift...

Inköp på Lovisa på landet.


Lördagen var en fullspäckad dag. Men himla bra! Gick upp tidigt och förberedde för kalas. Lagade linssoppa, diskade, gick och handlade bröd och tårta och fixade iordning. Vid elva kom mor, far, syster, systers pojkvän och hund. Vi fikade på kanelbullar och muffins och jag öppnade paket. Och så lektes det en hel del med Aske så klart. Sen gjorde vi planer för dagen.

Mamma och jag promenerade till Möllans ost och gjorde några fina inköp. Vi älskar nog ost lika mycket vi två!

Efter att Aske fått sin lunch for hela familjen iväg på utflykt. Först åkte vi till en prylaffär på landet mellan Bjärred och Lomma, som heter Lovisa på landet. Massor av fina, romantiska, bohemiska, nya och gamla grejer i ett före detta stall. Jag kom hem med en liten söt marmeladburk, en hätta till burken och fyra små skedar. Nu måste jag göra marmelad... Hihi!

Efter Lovisa for vi till en jättestor djuraffär utan Lomma. Josse och Patrik handlade grejer till Aske och jag kollade på sötaste kaninungarna.

Där efter åkte vi hem till mig igen och åt middag och blev otroligt mätta. Fint familjekalas!

På kvällen var det förfest med ett gäng tjejer innan vi stack till Debaser och dansade. Festen var väldigt kul och början på dansen också. Men sen blev det tyvärr rätt tråkigt. Kände mig en smula missnöjd när syster och jag gick hem. Har nog också att göra med att vi haft så himla roligt de senaste gångerna vi vart ute. Nåja, nån natt måste man ju ha det lite trist också.

När jag kom hem la jag mig på sängen och skickade ett sms till Rasmus. Och somnade. Strax innan sju på morgonen vaknade jag på sängen, med huvudet åt fotändan och kläderna på och telefonen i handen... Gick upp och åt lite tårta. Så fick jag ett mess från Rasmus. Han låg och kollade på tv-shop... Kul att kunna svara att jag stod och åt tårta klockan sju en söndagmorgon. Haha! Sedan somnade jag gott under täcket.

Braig lördag måste jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar