tisdag 17 augusti 2010

Way Out West :1

Fredagen den 13:e började med en rivstart. Jag vaknade tio minuter innan jag skulle sticka för att hinna med buss och tåg. Men det gick i alla fall vägen och resten av dagen blev inte alls oturlig tack och lov.
Jag for upp till Göteborg, för nu var det Way Out West! Hämtade mitt armband och gick sedan en sväng i stan. Fick tvinga mig själv att inte handla ett par superfina skor på Topshop, tillät mig endast en liten portmonä. För en sådan behövde jag faktiskt. Faktiskt.

Sedan började festivalandet med Jens Lekman. Han såg ut som en söt liten gubbe, hade roligt mellansnack och spelade sina fina fina låtar.

Efter lite mat- och vilopaus blev det Wu-Tang Clan. Man kan nog inte påstå att jag är något större hiphop-fan, men de här har man ju hört rätt mycket och spelningen var helt ok också.

Jonas, Rasmus och jag hittade en liten kant att sitta på och dricka öl och ha det trivsamt.

Så var det dags för mellanfest. Så himla bra fest!

Skratta massor!

Bli suddig i kanterna.

Kasta mobilen med full kraft mot din vän, så att den krashar in i väggen, men överlever.

Vara skojsamma och glada!

Dansa!

Hoppa i sängen.


Göra dumheter.

På kvällen traskade vi in på området igen, drack lite mer öl och dansade och trängdes till M.I.A. Hon var cool som 17 så klart, hade med sig unga män som intensivdansade och körtjejer iklädda burka. Jag gillade det, mina två medlyssnare inte så mycket.

Efter ytterligar en liten mellanfest med vodkadrinkar och lekar med iphone-apps gick vi till en skogsfest. Den var dock tråkig, så vi drog hem ganska snart för serier, country och sömn.

Mina älskade gamla Underground-skor efter den första festivaldagen. De fick duscha en smula och värma sig under hårtorken, så var de redo för ännu mer partaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar