torsdag 5 augusti 2010

Lite sol och mycket skräp

I början av veckan låg jag och solade på Ribban.
Och en kväll spotifybattlade jag och en vän, men jag ville bara lyssna på Nick Drake. Åhhhhh, så bra!

Men mest så röjde jag i min lägenhet.
Har samlat på mig så mycket grejer och papper och onödigheter. Det är mitt projekt den här sommaren att rensa bort allt sådant. Användas, bäras till vinden eller slängas, något av det är det som gäller.
Hittade en del roliga saker. Som min gamla vattenskadade Roskildefestivalshatt. Inte så tjusig längre, så den åkte i slänga-högen.


Ett gammalt paserkort till Malmö högskola. Massor av år sedan, men jag ser exakt likadan ut fortfarande. Det åkte i nostalgilådan på vinden.

Och en bruksanvisning för en bärbar kasettspelare!
Får se om spelaren dyker upp, då får jag nog behålla den. Kanske blir en dyrgrip i framtiden eller så kan man bara visa barnbarnen vad man hade för musikgrejer på stenåldern...
Och rensandet fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar