söndag 1 augusti 2010

Sommaren i city





Sedan jag kom tillbaka från landet har det vart fullt upp. Men bara med sköna och sociala aktiviteter! Har tyvärr inte fotat så mycket, blev plötsligt helt inspirationslös. Men fina dagar har det varit i vilket fall som helst.
I onsdags var Titti, syster och jag och fikade och gick på stan. Åh, vad det var fint att få hänga med dem igen! På kvällen tog jag en prickig filt (som är ett lakan egentligen), en flaska rosé och Emmeli under armen och gick till Folkets park för mys, därefter kilade vi in på debbans uteservering en stund. Fantastisk onsdag i all sin enkelhet, måste jag säga!
I torsdags blev jag bjuden på banankaka, gulaschsoppa och rosé (jag gillar det ok?!) och kollade på den här och den här filmen. Två väääldigt olika filmer, men som båda var bra inom sina olika genrer.
I fredags vart det stan igen med systern, där jag köpte den finaste klänningen jag sett på länge. Mer om den i ett annat inlägg. Framåt kvällen kollade Em och jag på den här filmen (helt ok den med) och vräkte i oss chips. Blev lite törstiga av det och var tvugna och gå och dricka en öl på Nyhavn...
Igår traskade syster, Aske och jag runt på en promenad, fikade på min gård, jag klippte gräset och Aske blev biten i örat av en annan hund. Blodigt drama där ett tag, men Aske verkade vara lika glad för det.
På kvällen var det födelsedagspartaj följt av dans och mingel på Debaser. Men det får ett helt eget inlägg, för då var jag ändå lite flitigare med kameran.
Och idag har Emsan och jag traskat till Västra hamnen och ätit glass och tittat på folk och blivit matlagningsinspirerade av varandra. När jag kom hem blev det en ljummen potatissallad med stekt halloumi. Håhåjaja, vad gott! Trots stor mättnad har jag återigen lyckats trycka i mig en icke oansenlig mängd chips.
Härliga härliga dagar! Imorgon börjar en ny semestervecka och jag tänkte köra på med det här vinnande konceptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar