tisdag 3 augusti 2010

Kläder och sånt där

För några veckor sedan gjorde jag några kap i min egen garderob. Klippte av ett par jeans och vips så hade jag ett par nya shorts. Och så hittade jag en fin liten väska, som jag helt hade glömt bort. Minns inte ens när eller var jag köpte den, men den var second hand i alla fall.
Det här har blivit en av mina favvo-utstyrslar på sistone: tunika-hm, shorts-levis, väska-second hand, sandaler-nilsons

Det var den här klänningen som jag köpte i fredags. Så himla himla fin, tycker jag! Tunt tunt tyg och tjugotalsmodell. Den hette Pingla och är inköpt på Tjallamalla.

Nytt nagellack också.

Matchade givetvis med trosorna!

I lördags såg jag ju ut så här:
blus-padmini/tjallamalla, linne-hm, kjol-peekaboo/topshop, klackar-din sko.
Blev någon slags ung-hemmafru-i-florida-på-60-talet-feeling med guldsmycken och gulddetaljer på kläder och skor och turkosa naglar och tofsen i håret och så där...


2 kommentarer:

  1. Du är då för tjusig. Och det nagellacket är ett under! Helt perfekt färg. Som jag sprang runt och rotade i vareviga affär i hela stan efter det!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Spring till Åhléns, det är rea! :)

    SvaraRadera