onsdag 25 augusti 2010

Tapas, presenter och hästband







Gårdagskvällen spenderades nere på stan. Johanna, systern och jag inledde med att äta tapas på La Roche. Så himla himla gott där! Som alltid tog jag friterad bäckfisk, denna gång tillsammans med otroligt god sparris samt vanilj- och limesmakande pilgrimsmusslor. Och så fick jag min första födelsedagspresent för i år, av Johanna. Det var ett rosettdiadem, ett armband och en plånbok. Jättejättefint!
Sedan mötte vi upp Emmsan, Sofie, Sandra och Adrian och begav oss till Stortorget för att lyssna på Johnossi. Lite för stor scen för dem, tycker jag allt. Ser fram emot att se dem på kb senare i höst istället.
Vi blev hemskt kalla av att stå och lyssna på konsert, så när den var slut kastade vi oss in på första bästa ställe för värme och öl. Där pratade vi om snusk och skrattade väldigt högt.
Slutligen anslöt vi oss till de tusentals andra människorna för att se på Band of Horses. De var fina och trivsamma, om än inte fantastiska. Men Funeral gav mig i alla fall ståpäls på armarna.
Det var en toppentisdag det!
Ikväll har jag haft mys med Titti och hennes familj, bestående av man och råtta och katter. Tittade på lagom slöa tv-program, åt godsaker, uppdaterade oss om våra liv och spelade beroendeframkallande spel på iphonen.
För övrigt har jag ont i ena höften. Om lite mer än en vecka fyller jag trettio. Är det ett ålderstecken?! Äh, jag skyller på för mycket cyklande i stormande motvind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar