måndag 31 augusti 2009

Skruttig måndag.





Gick i pyjamas till klockan fem. Duschade. Hade telefonmöte med banken. Satt framför datorn. Gjorde omelett. Åt omelett. Snöt mig, snöt mig, snöt mig. Ungefär exakt det har jag haft för mig idag.

Enda oväntade skedde just när jag vaknat, vid tolv. Plötsligt sätts en nyckel i dörrlåset. Någon försöker komma in min lägenhet! Först tänkte jag att det var nån granne som tagit fel dörr och strax skulle gå iväg, hoppfull att ingen märkte det genanta misstaget. Men dörrren öppnades. Då var min nästa tanke att det var förra lägenhetsinnehavaren som behållt en nyckel i smyg och nu skulle in och luska. Personen klev in och... det var min syster. Hon har ju extranyckeln och skulle bara hämta sockret jag lånade för några dagar sen. Visste ju inte att jag var hemma mitt på dagen. Lite vardagsdramatik så där. Haha!

Utstyrsel: före fem-pyjamas, efter fem-linne, munkjacka, shorts. Allt hm.
Mat: fruktsoda, tomater, omelett- ägg, vispgrädde, senap, svamp, prästost, peppar, salt. Mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar