onsdag 19 augusti 2009

Mer än mjölk behövs tydligen för att överleva.

Före.


Efter!

Min syster och jag konstaterade idag att det ibland är väldigt tråkigt att vara vuxen. När man jobbar fast man vill leka till exempel. Eller när man måste handla mat.


Jag har vart hemma från semestern i en och en halv vecka och allt jag inhandlat till mitt hem i matväg har varit yoghurt, mjölk, oliver och en burk pesto. Imorse fick jag dricka mjölk och äta torra russin till frukost. Det fanns verkligen inget annat. Inte mycket att hänga i granen när man ska cykla 1 - 1.5 mil till jobb...


Så dagens mission var en tur till Coop. Kom hem klockan två. Kom iväg till affären klockan sex. Ska bara, ska bara, ska bara. Jag är som en jävla Alfons. Bara läsa en massa bloggar. Bara uppdatera viruskyddet på datorn. Bara sova en timme på soffan. Ibland skulle jag verkligen behöva en sambo som sa till mig på skarpen.


Men till slut blev det handlat. En del nyttigt. En del onyttigt. Jag är nöjd.


Morgondagens mission: diska. Men det tar vi då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar