måndag 24 augusti 2009

Tillbaka efter bästa sortens helg!




Fler bilder följer vid annat tillfälle.


Jag har haft en alldeles alldeles underbar helg!

I fredags åkte jag upp till Göteborg efter jobbet. Vi gick till Kontikki, där några kompisar till Rasmus hade klubb. Vit Päls (från Malmö) spelade och sen vart det lite dans och så. Rätt lugn kväll.

I lördags for vi till Rasmus lantställe i Bohuslän, för kräftskiva. Vi var fem personer i en liten pluttig bil. Stannade på Torps köpcenter på vägen och handlade mat, gick på systemet och käkade på Donkan (åh, vad jag inte gillar det stället). Och spanade på volvoraggare! Det var en kul liten roadtrip. På landet anslöt ett gäng till med människor, som tagit bussen. Vi fikade, latade oss, slog lite golfbollar, plockade kantareller och latade oss ännu mer. Åh så fint det var!

Framåt kvällen blev det middag på uteplatsen. Jag åt en kräftstjärt... Gillar inte allt knäckande och sugande och sånt där. Koncentrerade mig hellre på Västerbottenostpaj, äggakaka, kantareller och andra godsaker.

Resten av kvällen förflöt med krocketspel, musiklyssnande, bad i havet (och kolsvart mörker!), ännu mer latande och så dans. Det var en härlig skiva!

Finemang att vakna helt obakis (till min egen förvåning) igår förmiddag. Någon hade gjort gröt och kaffe, så det var bara att slå sig ner och njuta.

Efter visst städande for vi tillbaka till Göteborg på eftermiddagen. Där blev det pizza, bloggläsning, tupplur, promenad till R:s jobb och tre avsnitt av True Blood.

Idag har jag tagit tåget tillbaka till Malmö. Så jäkla gott att ha semester idag! Ingen stress what so ever. Älskart!

Ikväll fick jag träffa lille Aske, min systers hundvalp. De hämtade hem honom i lördags. En riktig sötnos! Äntligen en vovve i familjen! Som min syster längtat hela sitt liv. Nu var han där. Liten och vild, men det ska nog bli hund av honom med. Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar