måndag 7 november 2011

London - dag 3

Torsdagen var stora museumdagen, så vi begav oss till Natural History Museum. Där stannade vi i tre timmar och lärde oss allt om jorden och energi och dinosaurier och allt man kan tänka sig. Men mest tittade vi på djur och jag var nog mer peppad än nioåringen jag hade sällskap med. Därför följer här ett fotomaraton med uppstoppade och konstgjorda djur.








En jättesläkting till den här sötnosen. Och då menar jag inte David.







Den här blev jag lite skraj av. Hade hemskt levande ögon för att vara uppstoppad.



Blåvalsrummet. Bästa rummet!

Blåvalen och de peppade skolkidsen.





M:s favoriter, skaldjuren. "Den har jag ätit, den har jag ätit, den har jag ätit, har jag ätit den?". Så himla rolig.

Sedan gick vi till grannhuset och Science Museum. Där var det inte lika spännande, men jag gillade den här fickjordgloben väldigt mycket. Man vet ju liksom aldrig när man behöver kolla var något i världen ligger.

Ett biotech-skrivbord från 1993, upphängt i taket i naturlig storlek. Helt vanligt.

Och så hade de en experimentverkstad. Där skapade M explosioner och byggde broar och lärde sig massor av bra grejer.



Och rätt som det var så var det dags för mig att hoppa på tåget mot flygplatsen igen och säga hej då till London för den här gången.

<3 London!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar