söndag 27 november 2011

Advent

Har ägnat en för mig ovanligt stor del av helgen till att fixa och dona med mitt hem och adventspynta. Men nu är det så mysigt att jag knappt vill lämna lägenheten. Farmors gamla adventsljusstake har som alltid kommit fram och där bakom kan man se datumljuset stå och vänta på december. I min familj är just det lilla ljuset ett av de viktigaste pynten. Utan det, ingen jul! Så är det bara.


Ljusstaken i köksfönstret fick jag i julklapp förra året, eftersom den gamla jag haft sedan jag var bebis ungefär hade tröttnat.

Och så den gamla Indiska-stjärnan i vardagsrummet. Och så tusen ljus överallt. En fruktansvärt massa mysande ska nu pågå den närmsta månaden!

1 kommentar:

  1. Godkväll! Vinnaren av helgens blogg är nu dragen, så kika in och se om det var du :) Om inte, det kommer en ny chans på fredag!

    SvaraRadera