måndag 28 november 2011

En helg i tre måltider

I fredags lagade Kalle middag till Fatuma, Matilda och mig. Rysligt starka räkor! Gött. Sedan spelade vi Alias (som F o M vann stort i men det var skoj ändå) och halvsov framför Manhattan (måste ses om i mer vaket tillstånd). Sköna fredagen!


I lördags hostade jag halvt ihjäl mig, donade i mitt hem, storhandlade och åt ostkaka med jordgubbssylt och vispad grädde. Nom nom! På kvällen kom syster över och tonade mitt hår, åt smågodis och såg på Så mycket bättre och How to Lose Friends & Alienate People. Kändes som att vi var tolv år ungefär, men var så himla trivsamt!

I söndags mötte jag upp Titti på Entré för att kolla efter julklappar och fika. Blev inga julklappar, dock några små presenter till mig själv. Och en till Kalle, men de får ni se en annan dag. Väldigt nöjd med fångsten. Fikat var jag väldigt nöjd med också, för den delen. Chai te, blåbärsmuffin och en halv saffransmuffin. Och massor av superviktigt pratpratprat med min finaste Titti. Vad skulle jag göra utan henne?!

Helgen avslutades med middag och favorit i repris; Almost Famous (älsk på Tiny Dancer!). Myshelgen helt enkelt. Gillart massor!

1 kommentar: