måndag 10 oktober 2011

Tillbaka till verkligheten

Jomenvisst, verkligheten slog mig hårt i huvudet idag. Sluta vara en sådan himla melankolisk fjant! Eller något sådant, verkade verkligheten vilja säga mig. Så jag fick torka kräk, fick världens största fågelbajs spritsad över baskern, pannan, jackan och tightsen, så fick jag torka extra slemmigt snor, fick konstigt mail och fick cykla i ösregn. Tack verkligheten, jag förstår. För jag är också mycket gladare idag, för idag har jag umgåts med fina människor som får mig att skratta. Både stora och väldigt små. Och jag har fått klippa och klistra och pyssla med foton på arbetstid. Och jag har fått hoppa och dansa och tönta mig och jag har fått armar sträckta mot mig med en önskan om kram och gos. Då går det inte att vara sur och introvert. Tack och lov för att jag hittade mitt bästa jobb!

1 kommentar: