tisdag 25 oktober 2011

Kroppochsjälslista





Längd: 171cm

Vikt: flera år sedan jag vägde mig, men det brukar väl vara mellan 55 och 60 kg.

Hårfärg: rött. Fast egentligen är jag ju tråkblond.

Ögonfärg: blå/grå. Svart när jag är arg.

Fräknar: hysteriskt många!

Bästa kroppsdel: rätt nöjd med kroppen överlag. Den funkar liksom och ser ganska fin ut.

Sämsta kroppsdel: spetsig näsa och fula fötter. Men det är väl världsliga ting.

Ärr: vänster långfinger; skar mig med en kniv på ett scoutläger. Knäna; karvat bort vårtor (blä!). Höger hand; flera stycken som jag inte minns hur de blev till.

Tatueringar: min syrras initialer på ryggen, ett hjärta i nacken och körsbärsblommor på armen. Fler ska det bli!

Piercingar: ring i näsan från jag var 17 år tills jag fyllde 30. I övrigt har jag aldrig ens haft hål i öronen.

Sjukdom: ingen, tack och lov! *ta i trä*. Har haft ocd och depression och sån skit, som så många andra tyvärr. Men knaprade lite piller och pratade med världens finaste tant under en period och sedan har jag mått ungefär tusen gånger bättre.

Brutna ben: nej. *tar i trä igen*

Fobi: rädd för ormar och spindlar och läskiga djur i allmänhet. Särskilt vildsvin. Ogillar väldigt mycket att lyfta och landa med flygplan (att vara uppe i luften är inga problem alls). Hissar och trånga utrymmen överlag. Att bli fasthållen (jag sparkar och slåss även om du bara skojar). Lite av varje alltså.

Tvångstanke: som sagt, har ju haft det big time med ocd:n, så jag försöker låta bli att tänka på det sättet nu. Men måste alltid dra ur eluttagen om jag ska resa bort, tror att det börjar brinna annars. Och kollar spisen så klart och tror att jag ska trilla ner om jag kollar ut från höga höjder. Sånt där vanligt.

Rädsla: skräckfilmer. Blod (svimmar). Elaka män när jag ska hem om natten. Att jag aldrig blir kär igen.

Kroppsligt partytrick: hatar partytrick. Haha! Mitt emogrepp på det hela är väl att jag har en tendens att svimma på uteställen. Men det har jag lovat mina vänner att jag slutat med nu.

Bästa känsla: kärlek! För vänner, för familj, för husdjur, för barn, för en man då och då. Lyckopirret när man ser någon man tycker om och man ser att den är lycklig!

Bästa fysiska känsla: bli struken på ryggen med fingertoppar.

Listan har jag snott från Sandra som snott den från Karin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar