måndag 17 oktober 2011

Bryssel - dag 1

I torsdags tog jag tåget över till Kastrup. Jag var superpepp, för jag skulle åka till Bryssel och hälsa på Emmeli!


I väntan på flyget åt jag frukostfika på Starbucks. Det må vara dyrt som attan, men det måste erkännas att det är hemskt smaskigt.

Efter en snabb och smidig resa stod Emmeli plötsligt där och gav mig en välkomstkram och vi begav oss till hennes kontor.

Medan hon jobbade åt jag lunch (så himla god quinoasallad och vårrullar!), läste Brysselguidebok, fikade och låtsades att jag också jobbade på EU-kontor.

Efter några timmar tog vi min resväska och promenerade hem till Ems lägenhet.

Så här otroligt fin utsikt var det ifrån den!

Vi åt pasta, drack rödvin och pratade om allt som inte hunnits prata om på datorn.

Och så for vi iväg på kvällsaktivitet. Tydligen är torsdagar stora after work-dagen i Bryssel och EU-folket drar i full styrka ner till Plux (Place Du Luxembourg för er som inte är lika inne som jag) och dricker öl och minglar. Det var vansinnigt trångt och kostymtätt, men rätt trivsamt ändå. Efter några timmar var vi färdigpratade och gick nöjt och la oss och sov i över tio timmar. Underbart med semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar