måndag 21 mars 2011

Sol=promenad=vänner=gött

I lördags skulle jag egentligen mest ägna mig åt att tvätta. Men när solen skiner och termometern visar flertalet plusgrader går det bara inte att stanna hemma. Så jag tog min bästa Emmeli under armen och gick på långpromenad, genom Slottsparken och till Västra hamnen. Lite blåsigt, men så himla gödigt med sol på nosen!



Sedan var jag faktiskt duktig ändå och tvättade. Och åt godis.
På kvällen kom Em hem till mig och vi lagade köttfärssås och spagetti (minus köttet of course) med sjukliga mängder parmesan. Nom nom! Och så kollade vi på underbara kostymdramat Downton Abbey. Vi blev så uppslukade av intrigerna och klänningarna och stämningen att vi till och med glömde att poppa popcorn. Kan ni förstå?! Det är sannerligen tecken på ett högt betyg.


Och Emmeli var så otroligt söt i sin gröna mössa och fina blå skor!


På söndagen fortsatte det våriga vädret och syster och jag begav oss ut på vår favoritpromenadrunda, genom de fiiina villakvarteren. Vid ett tillfälle stannade en bil till vid oss och frågade om vägen till en viss gata. Vi visste så klart inte det och tänkte förundrat: ser vi ut att ha råd att bo här?!





Först totalbra partajkväll i fredags, sedan skönaste hänget resten av helgen. Så bra man kan ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar