tisdag 29 mars 2011

Min morfar

såg ut så här för nittio år sedan
.
var otroligt spänstig, gick alltid så snabbt att man fick springa efter honom
.
jobbade till han var 75 ungefär
.
åkte hem på lunchen varje dag och åt mormors mat och vilade en stund
.
var alltid tjusig i fluga
.
förutom på landet på sommaren, då hade han t-shirt och shorts och var jättejättebrun
.
vinterbadade, det tyckte jag var helt knäppt när jag var liten
.
tyckte om hundar och att resa
.
fick alltid en marsipangris i julklapp av oss
.
snarkade så högt att jag fick ha öronproppar när jag sov över hos honom och mormor
.
pratade aldrig om förr i tiden
.
var väldigt olik mig på många sätt
.
men också väldigt lik, som att jag rör på händerna på samma vis som han när jag promenerar
.
han var min finaste morfar och jag kommer sakna honom så
.
godnatt morfar och ha det finfint med Kajsa!

2 kommentarer: