söndag 31 oktober 2010

Tenta, partaj och te

Innan helgen började tänkte jag att den nog kunde bli en rätt trist historia. Jag pluggar ju barnlitteratur på halvtid och nu var det dags för hemtenta. Eftersom jag jobbar heltid också fick den här helgen bli stora tentahelgen. Inget annat inplanerat alls. Men jag fick fel, helgen blev en himla trivsam historia.

I fredagskväll vilade jag upp mig. Åt massor av godis och kollade på Idol (det var däremot trist, inte så intressant säsong i år), Modern Family (skoj) och Unfaithful (ok film, Diane Lane väldigt het). Lugnt och skönt.
I lördags pluggade jag flitigt, skrev nästan halva tentan på bara några timmar. Tog en promenad och inhandlad ett minneskort till kameran och så plugg igen. Tillslut började det krypa i kroppen av rastlöshet. Jag behövde träffa människor. Så jag skickade ett mess till Evelina.

Och vips så var jag på drinkparty! Jag drack dock mestadels läsk, så att jag skulle vara pigg och frisk idag också. Men roligt var det i alla fall.

Evelina muddlar drink med hjälp av osthyvel...

Voilà, en mojito.

Annika och Evelina.

En till Evelina.

Fatuma och jag.

Och så anslöt sig Johan. Det pillades med iphones, diskuterades viktiga oviktigheter och när klockan blev halv två traskade vi till KB och dansade bort nattens sista timmar.

Idag har jag vart på bibblan, pluggat, ätit pizza och hängt med min bästa Titti. Vi drack te, snicksnackade, läste bloggar och inredningstidningar och så korrläste Titti det jag skrivit till tentan. Skönt att få lite respons från någon annan. Kan själv inte avgöra alls om det är bra eller dåligt när jag är inne i skrivprocessen.
Och det var den fina helgen! Nu är jag redo för ny vecka. Mer jobb, mer plugg och rätt som det är så är helgen här igen. Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Jag var minsann på toppenhumör när jag var hos dej...något man inte kan tro med tanke på minen du lyckats föreviga!!! :) Inredning bör tas på allvar! KRAMMMM t

    SvaraRadera
  2. Hihi, sanslöst koncentrerad! Fint. Och det var så mysigt att ha dig sittandes där i hörnet under filten. Som en inredningsintresserad katt. ;) Kraaaaaaaam

    SvaraRadera