måndag 18 oktober 2010

Ramlar glada gatan fram, sedan ramlar jag tillbaks igen

I lördags var det bästa sortens höstdag; kallt, soligt och fasligt vackert. Syster, Aske och jag gjorde det enda rätta och begav oss ut på långpromenad.

Det blev en av våra favoritpromenader, nämligen titta-på-hus-promenaden. Lite så där i hemlighet älskar jag arkitektur. Ritade alltid husritningar när jag var liten och hade det tråkigt på landet. Tyvärr insåg jag senare att mina matematik-kunskaper var allt för begränsade för en sådan karriär. Men titta får man alltid göra.

Som så ofta tog vi vägen förbi mina drömhus. Södra Friluftsstaden består av de allra sötaste små radhusen från 40-talet, med helt underbara röda balkonger. Det är grönt och lummigt och knäpptyst och gruslagda trottoarer, trots att man är i stan. Total idyll. Så kostar också ett litet radhus på 90 kvm ungefär 3 miljoner också. En dröm var det ja.

Så fint att man fick plocka fram solglasögonen igen. Yay!
Efter massor av hus-spanande gick vi till Systemet. Två gånger. Efter första besöket lyckades Aske krascha två stycken vinflaskor. Tack för det, vovven!
Sedan var vi förtjänta av Subwaymackor, dokumentär om hackers och lång tupplur på systers soffa. Himla göttig eftermiddag!

På kvällen var det en alldeles utomordentligt trevlig fest hos Evelina, fylld med sköna människor. Och en kattunge. Och massor av syskon. Vi var tre olika syster-par samt en trio bröder. Syskon rules!








Skoj, skoj, skoj!
Framåt natten stack vi till Bondoni där det skulle vara någon slags popklubb. Lögn och bedrägeri var vad det var. Jag gick hem först av mina vänner. Vilket ju typ aldrig händer. Men sammantaget var det ändå en finfin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar