lördag 16 oktober 2010

Strålande fredag!

I fredags slutade jag jobba tidigt och firade in helgen med en fika på Sorl

med syster

och Emmeli, som var i stan och hälsade på.
Efter chai-te och chokladboll gick syster och jag ner en vända på stan och kikade i lite favoritbutiker; Shock, Hm vid Storgatan, Monki, Weekdays, Tjallamalla och Miss Universum.

Jag fick en kanin med mig hem från Miss Universum. Har velat ha en sådan så länge och nu slog jag äntligen till. Himla gullig tycker jag!


Och på Monki köpte jag en hatt. Lite tant, lite 80-tal, mycket fin.
Fnissade högt för mig själv när jag kom hem och insåg att jag just köpt en kanin och en hatt... Hihi!
Fredagsmiddag: tomatsoppa med mycket ost, ett litet glas vin och Håkan i Nöjesguiden.

Åh, gillar den här bilden så mycket i sin operfektion! Emmeli posar, Johanna hostar och så syrrans finger i nederkant.

Kvällen spenderades på Belle Epoque. Där gjordes resplaner, diskuterades dialekter, sms:ades med pojkar, trängdes med skäggiga karlar och dracks några öl. Gräsligt fin kväll!

Den perfekta fredagen skulle jag vilja påstå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar