måndag 4 januari 2010

Lediga dagar i Malmö.




I onsdags for jag hem från landet, men ledigheten har fortsatt. Underbart!
Rasmus har bott hos mig i några dagar. Vi har lagat mat, druckit kaffe, kokat gröt, shoppat kläder åt R, kollat på Mad Men-maraton, promenerat med Aske och myst i största allmänhet. Och så firat nyår så klart. Fina dagar.
I helgen har jag också hjälpt syster med att korrläsa hennes c-uppsats. Kunde ju inte säga så mycket om ämnet, men svenskalärare är jag ju så jag pillade lite med språket och så.
Idag har jag verkligen slappat. Sov alldeles för länge och lät timmarna försvinna framför datorn. Ikväll har Titti varit här. Vi åt varma mackor o drack té. Blev proppmätt. Men det hindrade inte oss från att ta en fika på det, med kaffe och muffins. Mmmm, matkväll OCH myskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar