måndag 11 januari 2010

En vecka som var förra veckan. Som var den goda matveckan.

Förra veckan hade ett tydligt mattema. Började redan på måndagen när Titti var här och vi mumsade mycket ostiga varma mackor. Fortsatte ju sedan med den stora matfesten på slottet med familjen.
På onsdagkvällen myste Josse, Johanna, Emmeli och jag på Tempo. Åh, vad jag gillar det stället! Jag åt halstrad bläckfisk och saffransrisotto. Gott gott!

På torsdagen var det tillbaka till jobb. Fast lite annorlunda. Vi var hemma hos Inza och planerade. Eftersom Inza älskar mat och älskar att ha bjudningar resulterade det i att vi åt hela dagen lång. Inte mig emot.

Fick dessutom min favoritefterrätt: Crème Brulée. Och jag fick bränna sockret. Första gången jag gjorde det. Mycket roligt. Om jag hade en sådan där liten gasbrännare hade jag åtit crème brulée varje vecka!
På fredagen blev det pizzasvullning framför tv:n. Inte så tjusigt, men fettigt och smaskigt.

I lördags var det ju galej hos Lotta. Där fick jag inta en delikat cornfärsgratäng. Gojsig och mumsig!

Och så drack vi drinkar och flertalet glas vin.

Och spelade tjej-TP. Efter visst genusgnäll från min sida visade det sig att jag ÄGDE på det spelet. Haha! Äntligen kom mitt eviga bloggläsande och min svaghet för people.com till användning.

Spelet gick ut på att man skulle få ihop en hel outfit...

Sedan började det rycka i dansnerverna. Vi drog till Debaser där det var braig poppig dans.

De här två små rödluvorna drog sedan på efterfest med stygga vargar. Kom hem vid halv två på söndagseftermiddagen.

Således avrundades matveckan med en enkel currysoppa ihop med goda mjuka mjuka skivor valnötsbröd.

Vilken fin vecka minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar