måndag 25 januari 2010

Fikor och vänner!





Jag älskar att fika! Hänga med braiga vänner, dricka kaffe, äta godsaker. Man får liksom både vara lat och social samtidigt. Kan knappt bli bättre. Och man får äta macka, kaka, bulle, bakelse och/eller tårta, vilket ju är något jag är helt nördigt förtjust i!

Förra veckan var en bra vecka. En av anledningarna var all fika jag fick. Följande var tre förträffliga fikor:

I torsdags fick jag lov att sluta tidigare (mina kollegor är de snällaste!) och kilade då hem till Agneta, som vabbade. Fikade, hängde i soffan, pratade febrilt och fnissade åt hennes roliga och gulliga (om än febriga) son.

I lördags promenerade jag ner till stan och träffade Emmeli och hennes syster för semmelpremiär på Hollandia. Malmös tantkondis nummer ett. Dyrt som attan, men åh så gott och mysigt!

I söndags hade Lotta och Lotta bakat en massa bullar och kakor. Titti och jag mötte upp för kaffe i fina gamla koppar, nybakat och senaste skvallret ur våra liv. En sådan härlig fika!

Efter en sväng runt Pildammsparken med syster och vovve på kvällen kände jag bara sådan glädje. Vilka fina fina fina människor jag har i mitt liv, som jag får hänga med var och varannan dag och som ger mig så mycket kärlek och aldrig dömmer när jag gör dumheter och alltid vill mitt bästa och är så himla kloka och kluriga och roliga!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar