tisdag 12 januari 2010

Hjärta listor!

Jag älskar att göra listor! Alla sorter. Saker jag ska göra. Saker jag har gjort. Handlingslistor. Packningslistor. Musik jag ska skaffa. Filmer jag sett. Kläder jag vill ha. Kärlek. Grejer jag kommer på så där i största allmänhet. Hittar ofta gamla listor som jag inte förstår något av. De flesta listorna över saker som ska göras följs inte alls. Så klart.
Skriva blogg är som att skriva en lista. Mitt liv just nu-listan. Det finns säkert fina psykologiska förklaringar till allt detta listskrivande. Kan ju till exempel ha att göra med mitt lilla nätta kontrollbehov kanske... Nåväl, så kan det vara. Värre grejer kan man ha för sig.
I och med Spotifys intågande har ytterligare listmöjligheter uppdagat sig. Och ikväll ska jag ägna mig åt att göra några fina listor där. Detta kan ta tid. Dvs: detta kommer att ta tid. Kommer jag att gå och lägga mig i tid ikväll? Nej. Fast det gör jag ju aldrig, så det är lugnt.
Tur att det finns tomma tisdagskvällar som man kan fylla med sådana här viktiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar