onsdag 30 december 2009

Tour de Västsverige!

Idag har jag avverkat 27 mil ungefär. Lämnade landet i förmiddags för att åka till Borås. Föräldrarna skulle lämna nycklar och säga hej då till sin gamla lägenhet. No more Borås hädanefter! Ja, förutom om man någon enstaka gång skulle hälsa på någon släkting då.
Sedan bar det av till Bollebygd och min barndomsvän Therése. Hon bor ute på landet i villa med man, barn och hund. Vi lever rätt olika liv och träffas några gånger per år, men riktig vänskap klarar sådant utan problem. Vi har känt varandra så länge vi kan minnas och kommer nog alltid att fortsätta umgås, vad än som händer. Min fina fina vän!
Efter god lunch, snicksnack och bebisgull tog jag tåget till Göteborg och mötte upp föräldrarna igen. Införskaffade mig en grön kofta med guldknappar på Topshop. Halva priset på rean minnsann!
Och slutligen var det dags att fara tillbaka till landet. En rejäl, men rolig runda. Ikväll har jag ätit skumtomtar, lärt mig att knyta en slips, säkerhetskopierat foton från datorn (duktig!) och packat min väska. Bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar