söndag 13 december 2009

En vecka lite så där i början mitt i december så där.

Julstjärna på jobb.

En utstyrsel: tröja-topshop, kjol-gammal second hand, strumbyxor-lindex.

Jimi har fått en ny kompis. En egentligen rätt ful sak, men den har varit med på jularna så länge jag kan minnas och skall så förbli.


Måndag: minns inget, så det hände nog inget.
Tisdag: min fina vän Linda kom hit och drack glögg och åt himla goda lussekatter och mandelpepparkakor. Och så snackade vi av oss så att det ska räcka till februari. Linda ska nämligen hälsa på sin kille i Japan i fem veckor. Lite avis är jag allt. Strosa runt på gatorna i Tokyo och smyga in i tempel och hojta loss på kareokebarer. Ja, jag älskar ju Lost in Translation, så jag har inspiration så att jag klarar mig. Hihi!
Onsdag: slutade tidigt. Skrev julkort, gjorde ärenden, var förbi en sväng hos syster. Och frös! Värmen i huset var avstängd måndag till torsdag för byte av nån grej på elementen. Smart att göra det i december... Onsdagen var iaf den absolut kallaste kvällen. Låg på soffan insvept i både filt och mitt tjockaste täcke, med tjocktröja och ullstrumpor, men frös likaväl.
Torsdag: jobbdag, AP-möte, sen hemkomst. Hemsk dag, väldigt förkyld, därmed utmattad, därmed väldigt arg mest hela tiden. Väl hemma kröp jag ihop till en boll på soffan och gjorde inte mer än så resten av kvällen.
Fredag: förfest hos Emmeli och Johanna. Först var vi tvugna att kolla Idolfinalen. Rätt ointressant. Sen ladda med braig musik innan det var dags att bege sig på fest. Viktoria och hennes kille hade gemensam fest med sin granne, så det var fritt fram att röra sig mellan lägenheterna. Vi höll oss mestadels hos Viktoria dock. Trevligast där. Ganska lugnt, goda kakor och härliga vänner att hänga med.
Lördag: arbetade på att sova mig i form. På kvällen tog jag en film och en pizza under armen och traskade över till syster. Vaktade Aske medan J och P var på kalas med hans familj. Aske och jag hade det mys. Såg på Woodstockdokumentär, tog en promenad (A är så duktig och går så fint nu för tiden!) och kollade på Timmarna. En av mina favvofilmer, mycket mycket bra! Nicole Kidman, Julianne Moore, Meryl Streep, åh vad bra de är!
Söndag, ja idag ja: tagit det lugnt, julpyntat, läst lite jobbgrejer, låtit timmarna passera, pratat i telefon, sms:at, kollat på bra tv; konsertprogram med Miles Davis musik (älskart!), Plötsligt i Vinslöv och nu filmen Holiday. Lugn och skön helg! Tror att jag iaf lyckats mildra förkylningen avsevärt. Alltid något.
Och idag insåg jag en sak. En viktig sak. En fin sak. Ett leende finns på mina läppar.
Och det snöade lite lite idag. Vad jag längtar efter riktig vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar