torsdag 3 december 2009

Första andra tredje.



Så! Nu har nedräkningen inför julen börjat: ljusen har kommit fram!

I tisdags inledde jag december med middag hos fina Titti. Underbart att bli bjuden på middag och godsaker en vanlig grå vardagskväll! Och härligt att umgås några timmar med bästaste vännen. Har vart alldeles för lite av den varan i höst.

Igår var det full fart från morgon till kväll. Jobb från klockan sju, planering, utvecklingssamtal och en föreläsning med Charlotta John (Heja henne! Så bra!). Det som räddade dagen var en två timmars paus som jag spenderade med min kära arbetskamrat Maggan. Vi promenerade ner till hamnen och åt på Fiskboden. Jag fick njuta av en av mina favoriter; friterad bläckfisk med pommes och aoili. Kanske inte heeelt nyttigt, men åh så himla gott! Efter föreläsningen slapp jag dessutom att cykla hem i rusket, utan fick åka med Maggan. Vi hade ett riktigt fint samtal om jämställdhet och annat där i bilen på väg hem.

Idag har jag bara haft det lugnt och stilla efter en alldeles vanlig arbetsdag. Läst tidning, lagat middag, klippt luggen, målat naglarna, pratat med mamma och sånt där.

Nu är jag redo för helgen. Det kan bli en fin en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar