söndag 3 april 2011

Gula molnlampor och svåra naturfrågor

Vaknade pigg och glad på lördagsförmiddagen. Blev ännu gladare när jag såg termometern. Och då var det ändå molnigt. När solen sedan kom fram blev det så jävla fint att det bara spritte i hela kroppen.

Efter frukost och datande klädde jag på mig lite kläder. Som de här till exempel: tröja-weekday, bälte+kjol+strumpbyxor-hm, skor-asos, diadem-glitter.
Så promenerade jag genom underbart våriga Pildammsparken, hem till syster.


Vi for till ikea, där vi spenderade flertalet timmar med att shoppa köksfläktar, balkongmöbler och annat skrot. Samt så klart att äta.




En nöjd kund.


Jag handlade bland annat två gula saker; en nostalgisk klubba samt en styck taklampa från barnavdelningen. Perfekt för mitt kök!


Och så piffade jag till mitt köksfönster med en finfin orkidé.



På kvällen tog jag cykeln till syster och hennes kille för drinkar och sällskapsspel. Sis och jag var duktiga på kultur och geografi, men tyvärr väldigt väldigt dåliga på naturfrågorna.




En himla trivsam lördag minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar