måndag 18 april 2011

Fläkt och fest

I lördags kom modern och fadern på besök. Vi började som sig bör med fika.

Sedan gick vi raskt vidare till anledningen av deras besök. Jag hade satt pappa på uppgiften att byta min köksfläkt. Den gamla var gräsligt ful och dessutom helt kass.

Lätt som en plätt försvann den gamla och upp kom den nya fräsiga från Ikea.


Det visade sig dock svårare än man kan tro att sätta dit det lilla kolfiltret. Hela familjen var på det.


Men tillslut lyckades käre far meddelst denna oerhört ergonomiska manöver. Betänk att han är 61 år gammal, ändå lite imponerande.


Och fint blev det allt!



Efter uppdateringar på våra liv begav mor, syster, hund och jag oss ut på en tur till stan. Det regnade och Aske skällde på alla andra hundar, men det var rätt trivsamt ändå.


Och jag kom hem med det jag var ute efter. En kofta till ett nära förestående bröllop. Mycket nöjd!


Efter middag med efterföljande fika for familjemedlemmarna åt sina olika håll och jag gjorde mig redo för party.


Det var samling med finaste flickorna hemma hos Emmeli.







Det var toktrevligt! Vi lyssnade på så många snuskiga låtar vi kunde komma på och skrattade så att man fick lite träningsvärk i magen, speciellt åt Johannas väldigt underhållande anekdoter från verkligheten i den lilla staden där hon för tillfället bor. Och så övade vi lite på den här dansen (ett råd: hoppa över det evighetslånga introt). Dålig låt, men rolig dans. Syster var bäst!

Framåt tolvtiden begav vi oss till Debban för massor massor av popdans. Och lite lite shuffle. Det var en sådan där kväll när man bara inte kan sluta dansa för nästa och nästa och nästa låt också är för bra för att ta en paus. Slutligen trampade vi hem i natten med ben stumma av trötthet och den stora vänner-och-dans-glädjen i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar