måndag 15 november 2010

Phillens fest

I lördags hade vi städdag i bostadsrättsföreningen. Jag fejjade och stod i och var så duktig så. Sedan gick jag och köpte en mycket liten men mycket färgglad present, eftersom jag skulle på kalas till kvällen. Efter dagens goda gärning förtjänade jag ett ruskigt trevligt partaj. Och det var just vad jag fick!

Ljus, drinkparaplyer och jelly bean-aktigt godis, från Lagerhaus.

Så här såg jag ut på kalaset: klänning-tjallamalla, strumpbyxor-åhléns, knästrumpor-hm, kängor-scorett, rosett-glitter.

Kvällen började med att jag mötte upp Rasmus och Jonas. Vi gick till Tempo och drack kaffe och öl och ruskade liv i vissa pojkar som varit bakis mest hela dagen. Sedan for vi till Lund och festen.

Padde som gris.

Padde som sig själv och fina Antonia.

Söta!


Det fanns otroligt långa sugrör och drinkar i vaser...

Gottan och det mustaschprydda djuret (gris? kanin?): otroligt lika!

Kajsa klär i hatt!

Karlarna hänger avslappnat vid BIB-tornet...

I ett rum var det swingdans. Men där var vi inte så mycket.

Vi höll mest till i poprummet. Där dansade vi som tokar!

Här spelas denna dängan och då måste man bara hoppa i en soffa!

När grannarna ringde och klagade var det dags att gå till Botan och dricka öl och hotshots och prata om snusk.

Och när Botan stängde kilade vi bort till Ariman. Där var det något slags Bollywood-tema och vi dansade återigen allt vad vi förmådde. Därför blev också alla bilder helt suddiga. Men skoj var det!

Här dansar gulliga värdinnan och födelsedagsbarnet Phillen. Tyvärr fick jag inte en enda vettig bild på henne, men så här söt var hon i alla fall på Copenhagen popfest i våras.
När även Ariman stängde var vi några som tog en taxi tillbaka till Malmö och gick hem till Jonas och käkade pizza och kollade på 30 Rock (rooolig serie!). Sedan sov jag där på soffan, utan täcke och fullt påklädd. Classy, men sov ändå förvånansvärt gott. Och när vi vaknade kunde vi äta kall pizza och kolla på It´s Always Sunny In Philadelphia (också attans rolig). Utmärkt avslutning på himla himla rolig kväll!

2 kommentarer: