måndag 8 november 2010

Fredaglördagsöndag




- Fredagskvällen spenderades på Volym. Med de fina fina vännerna och gamla och nya bekanta. För en så där fyra år sedan hänge syster och jag där varenda fredag. Var verkligen vårt stammishak. Kvällarna fortsatte sedan vidare på Brogatan och avslutades bäst på popklubben Crush på Deep (googlade och fann detta. Nostalgin alltså, haha!). Ah, det var minsann tider det! Sedan byttes dock Volym ut mot Tempo (och Deep mot Debaser) och Volym har mest passerats förbi, så det var riktigt fint med en härlig kväll där igen.
- På dagen i lördags var det stan som gällde. Spanade i våra favvoaffärer och fick med oss lite av varje hem. Jag hittade bland annat den där skjortan/tunikan från Monki, från förra inlägget. Och så peppades det för kvällen. Den alltid viktiga lördagskvällen.
- Ja, så kom den. Lördagkvällen. Först roligt häng hos Evelina. Där kärlek för Pete Dohertys musik förkunnades och politisk agitation förekom. Och där jag tog helgens enda bilder. Glömde bort den där kamerarackarn för en gång skull. Sedan vart det kb, då kön till debban var oss övermäktig. Två helger med kb på raken är lite väl, men skoj vart det ändå.
- Igår tillbringades halva dagen i sängen och halva i soffan. Knappt ens bakis, men gränslöst lat. Jag funderade på att gå ut i solen en sväng, men lät bli. Jag funderade på att städa och röja i lägenheten, men jag lät bli. Jag funderade på att göra något vettigt överhuvudtaget, men jag lät bli. Så jäkla gött! (Och idag har jag tagit igen latningen genom att jobba i åtta timmar följt av föreläsning i tre timmar. Mitt liv på helgen och mitt liv i veckan är helt väsenskilda).
Tummen upp för helgen vecka 44!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar