söndag 11 oktober 2009

Så har en helg kommit och gått.

Ligga på soffan och läsa bok. Göttiga söndag!

Dagens varma mackor!
1: svamp, senap, svartpeppar och ost. 2: majonäs, ägg, räkor, dill och citron.


Slappklädsel: precis allt från hm.
När jag skulle till affären drog jag på cheap monday-jeansen. Tajta som ålaskinn, men otroligt sköna!
Mössa-hm, sjal-indiska, jacka-monki, strumpor-lindex, skor-vagabond.


Igår började jag dagen med att göra lite ärenden på stan med syster. Hela eftermiddagen ägnades åt städning av lägenhet, om än i maklig takt. Nöjd med mig själv efteråt! På kvällen var det förfest hos Emmeli och Johanna. Först fotboll, sen spotify. Föredrog det senare... Därpå var det dans så klart. Denna lördag vart det soul på Debaser.
Kände att jag vart ute mycket i Malmö i höst, bortsett en helg i Göteborg/Bohuslän har det varit någon slags utgång varje helg. Rätt mätt på det för tillfället kan man säga. Nästa helg får det nog allt bli paus.

Idag har jag läst läst läst. Sydsvenskans alla tusen delar noga, sista boken i en triologi om familjen Neshov (Berlinerpopplarna, Eremitkräftorna och Vila på gröna ängar av Anne B. Ragde; lagom lättuggat slöläsning), jobblitteratur (Elfte steget-vägen dit av Charlotta John och Pamela von Sabljar; metodbok om jämställdhetsarbete i förskolan) och så alla bloggar som vanligt. Bara avbrutit läsningen för lite mat- och godisintag, tvättning och veckohandling på Coop Forum. Enkel dag. Imorn: back to work.
Puss och godnatt

2 kommentarer: