söndag 4 september 2011

Födelsedagar

Ganska sent på fredageftermiddagen fick jag äntligen cykla hem, efter en superintensiv jobbvecka. Solen sken och med mig i cykelkorgen hade jag en orkidé jag fått av mina snälla kollegor.
På kvällen kom familjen på födelsedagsmiddag hos mig. Syster korkade upp bubblet.

Aske var med så klart.

Jag fick presenter!

I ett paket var det massor av olika godsaker. Nom nom. I andra var det datorhögtalare, en extern hårddisk, en lampskärm och diskhandskar med körsbär på.

Vi åt lax-och kräftpaj och hade det finfint.



Och så prinsesstårta. Min absoluta favorit! Sedan berättade syster fantastiska nyheter och föräldrana sov på min soffa och en förträfflig fredagkväll var till ända.

Lördagen och min födelsedag började med gratulationer och paket på sängen. Sedan blev det mumsig frukost, nästan i hotellfrukostklass.

Efter den trivsamma starten på dagen tog vi tåget till Köpenhamn och gick på Statens museum for kunst.

Kollade på en utställning med fransk konst från 1900-1930 och en utställning med dansk och nordisk konst från 1700- och 1800-talet. Jag gillade Matisse och Derain allra bäst. Som väntat.

Den var en härlig dag och vi promenerade genom den fina Rosenborgs Slotshave.





Här vill jag ha picnic i vår!



Vi gick genom mysiga gator och tittade på folk och butiker.

Och jag fann en drömlägenhet. Den högst upp i det röda huset med det stora fönstret. Åh!

När vi kom till Nytorvet åt vi lunch på familjens stammisställe i Köpenhamn.



Smörrebröd ska det vara.

Glatt födelsedagsbarn!

Tillbaka i Malmö åt vi upp resten av tårtan och på kvällen gick syster och jag till Tempo och drack Gin Fizz och pratade om livet och sånt. Myyys!

Kvart i sju imorse blev Aske lämnad hos mig för passning. Vi sov en stund till, åt frukost, gick på promenad i Pildammsparken och läste Bukowski på balkongen (helt ärligt var det mest jag som läste, latmasken Aske sov) och hade det gött i största allmänhet.

Lysande helg! Min familj är den allra finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar