lördag 1 januari 2011

Enkät 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Alltså, jag tror faktiskt inte det. Gjort mer av det mesta dock.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kommer inte ihåg vad jag lovade. Men med största sannolikhet inte.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp! Nu för tiden finns tex gulle-Theo. Det gjorde han inte för ett år sedan.

Dog någon som stod dig nära?
Nej. Tack och lov!

Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland och Spanien. Hade väldigt skoj i alla tre länderna!

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Lite väl turbulent på relationsfronten. Lycklig och stabil kärlek, tack!

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Tredje september. Min trettioårsdag. Spenderades i Berlin med syster och mamma. Otroligt fin dag!
Bubblare: tolfte december.

Vad är det bästa som hänt dig år 2010?
Jättesvårt att välja ut en sak. Hänt så himla mycket bra det här året! Men kanske att jag blivit en starkare person, mer säker på vad jag tycker och tänker och vågar stå för det. Och mina vänner och min familj. De är alltid det bästa!

Största misstaget?
Som tur är kan jag inte komma på något. Bara smågrejer, som att ha hånglat med personer man inte borde ha hånglat med. Tror inte att det varit värre än så.

Bästa köpet?
Mina Doktor Martens helt klart! Hade aldrig klarat den här supervintern utan dem.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, skor, tågresor och utekvällar. Och räkningar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner, de gör mig alltid så himla glad!
Och Håkan-konserten på Way out West. Eufori!

Ord från 2010...
Himla
Fin, fint, finfin, finemang
Pojkar alltså!
Små ponnyhästar som springer snabbt snabbt (internt? ja, hihi)
<3

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Den här är så otroligt mycket 2010!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag betydligt gladare. Vilket jag är väldigt tacksam för.

Vad önskar du att du gjort mer?
Mycket var mer än vanligt det här året... Men jag borde sovit mer om nätterna. Och åkt skidor, för det gjorde jag inte alls.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Velat fram och tillbaka.

Hur tillbringade du julen?
På landet med familjen. Fina dagar.

Blev du kär i år?
Förälskad i alla fall.

Favoritprogram på tv?
Korrespondenterna på SVT (väldigt intressanta reportage), Daily Show med Jon Stewart och Family Guy (sjukt roliga även i år). I övrigt har jag kollat väldigt lite på tv år, datorn har varit nummer ett.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början på året?
Nej, hatar väldigt sällan andra personer. Jag koncentrerar mig hellre på att gilla de jag gillar.

Bästa boken du läste i år?
Loranga, Masarin och Dartanjang av Barbro Lindgren. Helt jäkla underbar!

Största musikaliska upptäckterna?
Åh, svårt! Är helt uppfylld av det jag lyssnar mest på just nu, vilket är Best Coast, Warpaint och First Aid Kit.

Något du önskade dig och fick?
En ny kamera. Och kärlek.

Något du önskade dig men inte fick?
Hmmm, vet faktiskt inte. Jag önskade mig en ny dator av mig själv, men gav mig inte någon.

Årets bästa film?
An Education, 500 days of Summer (kom inte i år, men jag fick äntligen ändan ur att se den) och så Scott Pilgrim vs the World.

De bästa nya människorna du träffade?
Träffade väldigt många trevliga, smarta, intressanta, roliga, knasiga, härliga männsikor i år. Men de bästa var nog ändå Evelina och Martin.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Poppig?! Puffiga korta kjolar, rosetter, randigt, svart, franskt, 20-tal, 60-tal. Som vanligt alltså.

Vad fick dig att må bra?
Återigen, mina vänner. De finns alltid där, när jag är ledsen, när jag är glad, när jag vill fira, när jag vill sörja, när jag är uttråkad, när jag bara vill vara. Mina fina fina!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltid Johnny Depp så klart. Och Magnus Tingsek. Så snygg att man bli svag i knäna. Springer på honom då och då här i Malmö. Hetma!

Vem saknade du?
Rasmus, Emmeli och Titti, när jag inte träffade dem tillräckligt ofta.

Favoritmånad 2010?
Augusti var en himla fin månad.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bästa året hittills. Mer kan jag inte kräva. Men 2011 blir förhoppningsvis ännu bättre...

Det var 2010 det!

//Jag hittade den här enkäten hos bästa Popmorsan, men har sett den flyga runt hos en massa bloggare.

2 kommentarer:

  1. Små ponnyhästar som springer snabbt snabbt beskriver 2010 väldigt bra. Kramkram

    SvaraRadera