tisdag 14 september 2010

ilsk

Mmmm... eller inte.
Helgen som just passerade var helt jäkla toppenbra! For till Göteborg och hängde med finfina människor. Var hur nöjd som helst när jag satte mig på tåget hem igen.
Men redan på söndagskvällen började något pyra inom mig. En liten gnutta ilsk puttrade långt där inne någonstans. Under dagen igår växte den och på kvällen exploderade jag i ett moln av ilska. Tyvärr/som tur var hade jag ingen att ta ut det på... Så lösningen blev att jag gick och la mig halv tio på kvällen, vilket är hiskeligt tidigt för mig. Hoppades vakna som mitt vanliga glada jag idag, men icke. Har pyst som bara den idag med, så jag har just försökt med knep nummer två. Pizzakoman. Är för fetmätt för att känna några känslor alls för tillfället och ska ta mig en liten nap nu, med förhoppningen att vakna på en bättre sida.
Det märkliga är att jag inte förstår var all den här irritationen kom ifrån. Allt var ju fint som snus! Dessutom trivs jag inte alls ihop med den här ilskan. Nåväl. För både min egen och min omgivnings skull får vi önska att den går över lika snabbt som den kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar