måndag 15 mars 2010

Systerhelg!


Inte nog med att vi träffas var dag på jobb, vi hänger ihop på helgen också. Ingen måtta alls!
I fredags var det massor av lösgodis, På spåret-final och film. Äntligen äntligen fick jag se 500 Days of Summer. Som jag längtat. Och tänka sig, den stod emot favorittrycket och var precis så bra som jag förväntat mig. En amerikansk romantisk komedi där man på allvar kan känna igen sig. Händer inte ofta. Och jag blir ju bara mer och mer kär i Zooey Deschanel alltså.
I lördags begav vi oss ut på långpromenad med Aske. Det var soligt och vårigt och härligt! Och vi gick till alla tre var trötta i benen. Två av oss orkade dock med lite skoshopping också, vilket sedan var tvunget att firas med kaffe och flertalet kakor. Mmmmm, fika!
På kvällen var jag en sväng hos Emmeli och Cathrine på lite förpepp inför våra olika hittepån resten av kvällen. Emmeli skulle på maskerad och var otroligt söt som Alice i Underlandet.
Sedan var det miniförfest med syster. Melodifestival och Spotify i en enda röra. Därefter begav vi oss till Debban och dansade till northern soul hela natten. Göttigt! Men ojojoj vad ont våra fötter gjorde när vi hasade oss hemåt. Syster underhöll mig dock genom att utföra någon slgs John Cleeseig silly walk, eftersom det gjorde mindre ont i fötterna då tydligen. Jag dog lite av skratt.
De små sakerna i livet, de små sakerna.





Även på söndagen hängde vi en stund. Jag lånade hennes skrivare och vi kollade på en av MTV:s tusen realityserier. Någon slags Fame-variant. Fascinerande...
Trots viss emotionell bergodalbana var det en finfin helg! Så klart.
Lördagsnattens utstyrsel: kavaj-monki, halsband-topshop, för övrigt-hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar