måndag 8 mars 2010

Kalas- och filmhelg!











Helgen kom och försvann som alltid med en rasande fart. Efterlängtad som få var den, efter en halvkrasslig vecka. Den inleddes dock med något så ofestligt som städning av trapphuset. Sysslan man får stå ut med några gånger om året när man valt att inhandla sig en bostadsrätt. Men när det var avklarat stod det bara latning på schemat. Syster, hennes kille, Aske och jag begav oss iväg på en liten roadtrip. Målet var föräldrarna. Mamma fyllde år och vi firade henne med middag och presenter. Det var väldigt mysigt och avslappnande och jag blev så himla trött.
På lördagsmorgonen vaknade jag redan vid sju. Det var en otroligt vacker morgon! Stod och bara njöt en stund. Sov nöjt några timmar till på det.
Föräldrarna håller på och renoverar badrummet för tillfället så hela toalettgrejen var rätt spännande. Spola fick man göra med en spann och duscha fick man göra i en ladugård hos grannarna. Inte helt bekvämt, men en dag kan man ju stå ut. Stackars päronen har dock haft det så här mest hela vintern. Men det blir nog fint när det är klart i alla fall.
På eftermiddagen kom lite släkt på kalas och det åts en massa igen. Därefter begav jag mig till Göteborg för en kort visit hos Rasmus. Vi mötte upp Padde med flera på Krakow och åt gratinerad ost och drack öl, kollade på A Serious Man (bra!), diskuterade svensk skolpolitik halv tre på natten, promenerade i vårsolen, åt indiskt, planerade resa och gick på Alice i Underlandet . Den var fin och bra, men jag är inte så himla imponerad av den här 3D-grejen. Ibland, som när Alice trillade ner i kaninhålet, blev det rätt dålig kvalitet. Och man bör nog sitta mitt i biosalongen för att det verkligen ska göra sig. Gillade The Mad Hatter (Johnny!), Röda drottningen, alla smådjuren och Alice själv allra bäst! Och trevligt att en tjej får klå draken för en gångs skull...
Sedan var det dags att ta tåget hem igen och så var helgen slut. Det var en lugn och fin en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar