tisdag 23 mars 2010

5 mys!

Tog sanslöst lite bilder förra veckan. Så det blir till att hålla till godo med en av alla rosetter som pryder mig nu för tiden: dölja-en-dålig-hårdag-rosetten!
Och så en utstyrsel från en söndagspromenad: jacka+kjol+vantar+tights-hm, sjal-indiska, väska-monki, stövlar-dinsko


För att helt byta ämne från det förra inlägget...

Förra veckan ägnade jag mig i stor utsträckning åt en av mina favoritsysselsättningar. Myset!
Här följer en lista på fem av mysigheterna:

1. Storhandlingsmyset.
Jag börjar med det kanske mest udda myset. Åka bil med syster till Coop Forum och handla matvaror för en större summa. Syster muttrade och suckade, men jag finner storhandlingar mysiga. En smula märkligt måhända. Bara att få lov att åka bil är ju lyx för en körkortslös cyklist. Den här dagen blev det även en kika-på-tjusiga-villor-i-rikemansområde-och-konstatera-att-här-kommer-vi-aldrig-att-bo-runda. Det är också mys. Haha!

2. After Work-myset.
På Café Rasoir med Inza. Club Suédois och rödvin och prat om precis allt möjligt. En tisdag kan det inte bli bättre!

3. Kanelbullemyset.
Med Agneta och Melvin. Snicksnackade bort en eftermiddag och fick smaka på A:s förträffliga kanelbullar, både vanlig och med blåbär i. Kanelbullefantasten gav tummen upp för allt vad tummen var värd!

4. Fredagsmyset.
Kan även kallas fredagsfrossan. Titti och jag dukade upp med varma mackor, te, cider, chips och dipp. Allt på en gång alltså. Åt och njöt och mådde lite illa och kollade på Så ska det låta och läste tusen bloggar. Åh, vilket mys! Somnade nöjt på soffan framför Big Love.

5. Söndagspromenadmyset.
Långpromenad med syster och Aske genom Pildammsparken och en runda ner i stan. Friska och pigga dagen efter! Våren kändes nära, solen kikade fram och söndagsångesten var mycket avlägsen.

Håhåjaja, vilka bra mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar