onsdag 18 november 2009

Hujedamig!

Lite piffig en vanlig grå och stressig tisdag.
Efter målande med ettåringar vart min kjol extra pyntad. Fint ändå.
Tröja+kjol-hm, strumpbyxor-topshop (tror jag, 8-10 år gamla).

Pastaröra med blandade bönor och lax. Middag igår. Och idag. Minus laxen.

Mjukt och varmt klädd för extra höstiga dagar.
Mössa-hm, vinterjacka-åhléns, leggings-monki, stövlar-din sko.


Inte en helt originell tanke idag, men fan vad det blåser ute! Ja, i alla fall här nere i Skåne. Tack och lov kollade jag på vädret igårkväll och skippade cyklandet idag. Höll knappt på att kunna ta mig till bussen efter jobb, på grund av helvetisk motvind och vågrätt regn. Men ändå mysigt på något sätt när man väl är inne i sin ganska varma stadslägenhet, hör hur fönstrena skallrar och det viner i ventilationen.
För övrigt var jag på genusnätverk idag. Alltid trevligt, intressant och lärorikt. Arbetet går framåt, nu ska det göras handlingsplaner, spelas in och analyseras. Hoppas jag får med mig lite roligt folk på arbetsplatsen.
Ikväll var jag förbi syster en sväng och diskuterade en viktig och potentiellt väldigt rolig sak. Återkommer i ämnet. Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar