torsdag 5 november 2009

Helgen vecka 44!

Efter jobbet i fredags tog jag tåget till föräldrarna och hade det riktigt härligt, med god mat och en värmande brasa. Mys!

Föräldrarna fick presenterna som syster och jag ordnat till dem, eftersom de just börjat en slags nystart i sina liv. De har flyttat permanent till landet och båda har börjat nya jobb. Då förtjänar man present! Plus att de är himla fina päron faktiskt!
De fick det de tycker allra bäst om (förutom sina döttrar...), dvs mamma fick extra mörk choklad och pappa en stor förpackning marsansås. Hihi!


I lördags for jag vidare, nämligen till Rasmus. Vi lagade pannkakor och åt crossianter. Sååå gott!


På väg hem till R stannade jag till på Topshop och Beyond Retro. Fann mig en finfin tröja och hårspännen i form av rosetter. Åh så bra!
Utstyrsel: tröja-topshop, klänning+leggings+strumpor-hm, hårspänne-beyond retro

Guldiga knappar på axeln är fint.

Nu när mitt hår börjar bli lite längre behöver det piffas till lite grann. Ett favoritmönster återkommer: rött med vita prickar!

Och så latade vi oss en stund. Här R sussandes under sin slanket. Sen var det festförberedelser i flera timmar, följt av hejdundrande fest i ännu fler timmar! Men det får ett eget inlägg.

På söndagen latade vi oss konstant. Kollade tv-serier och åt massor av mat; godis, thai, indiskt (godare än man kan ana av bilden...) och när jag motvilligt begav mig till tåget för hemresa satte pojkarna igång att käka pizza. Underbart!

Klädd för söndagsmys: tröja-topshop, klänning+leggings+strumpor-hm.
Så var denna utmärkta helg till ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar