måndag 8 oktober 2012

Insta-september

 Månaden började med kalas med familjen. Jag gjorde göttig äppelkaka och var glad för att ha hela familjen runt mitt köksbord.

 På självaste födelsedagen steg Karl upp kl fem på morgonen och ordnade min favoritfrukost på sängen. Så fint!

 På födelsedagseftermiddagen var det toppenhärligt väder och Emmeli och jag njöt av det sista parkhänget för i år.

 En annan dag gjorde jag plommonmarmelad för första gången. Det vart gott och jag kände mig oförskämt nöjd och husmorsduktig.

 En helg for vi på roadtrip genom pannkaksplatt Skåne.

 Målet var Axels land. Där gick jag runt i min nya favoritmössa och plockade äpplen och kantareller och vilade själen.

 En lördagkväll var det stor fest och Kalle var en av dj:arna. Han var så klart bäst och svängigast.

 Och på söndagarna spelade han gitarr i mitt kök medan vi lagade mat. Värmen i mitt hjärta då!

 En fredagkväll kom syster och Aske och hälsade på. Vi åt godis, såg på film och vilade ögonen på soffan. De forna party-systrarna har sannerligen dragit sig tillbaka.

 En dag hittade jag massor av galet fina gamla möbler i föräldrarnas vänners verkstad. Bland annat världens sötaste tv. Tyvärr var den redan paxad. Men jag fick diverse annat som nu står och är fint i mitt vardagsrum. Det får ni se en annan gång.

 Och här står jag på en brygga vid havet och myser i blåsten. Älskar havet minst lika mycket på hösten som på sommaren!

 September var månaden när mitt godismissbruk åter blossade upp till fullo. Så. Vansinnigt. Gott.

Så avslutar vi månaden med en fantastiskt god måltid som Titti bjöd mig på. Hasselbackspotatis, sparris och hollandaisesås, rödbetor med ruccola och parmesan. Håhåhåå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar