onsdag 22 december 2010

Julklappar och tårar


Så här såg det ut på min gata halv sju på morgonen igår, när jag pulsade iväg till bussen. Verkligen tokmycket snö för tillfället. I alla fall för att vara i Malmö.
Sedan dess har jag dansat runt granen, träffat tomten, ätit två julbord, köpt de sista klapparna och så har jag fått en hel hög själv också, på jobb. I paketen har jag funnit skålar, en pytteliten ugnsform, pepparkakschoklad, en julkokbok, fyra flaskor vin... Fint som snus!
Och så har jag fällt en tår eller två, eftersom min bästa bästa arbetskompis (och fina vän) Inza ska börja nytt jobb. Idag var vår sista jobbdag ihop. Kommer sakna henne som bara den!
Och nu har det blivit jullov. Även om mitt är väldigt kort. Men åh, vad det ska bli gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar