torsdag 3 maj 2012

Valborg/första maj

 På Valborg jobbade jag en smula och sedan for jag till Pildammsparken för lite firande.

 Där mötte jag upp syster, Emmeli, Fatuma och ett gäng andra och hade picnic och drack öl.

 Det var ett hiskeligt grill-os, men väldigt trivsamt ändå.

 Efter några timmar sa syster och jag hej då och så gick vi på hundpromenad och hade tv-mys istället. Det var en alldeles toppen valborg för en gammal dam som jag.

 På första maj sov jag länge och åt en mumsig frukost; yoghurt med musli, äpplejuice och en halv blodgrape. Perfekt vis att starta dagen på!

 Och resten av dagen var inte så illa den heller. Kalle och jag begav oss iväg på en lång cykeltur.

 Vi hamnade vid brofästet. Där var det vackert, men himla blåsigt.

 Sedan hamnade vi hemma hos David och hans familj. Där fick vi dricka saft och leka med bebis och lapa sol på altan.

 Och till slut hamnade vi på JP:s. Åt gigantiska och väldigt goda hamburgare. Det förtjänade vi efter världens motvind på vägen hem.

Sedan var vi tokmätta och kollade på första avsnittet på säsong två av Game of Thrones.
 Vår, sol, vänner, mat och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar