onsdag 9 maj 2012

En helg i åtta bilder

 Fredagen började dåligt. Halv fem på morgonen kräktes jag i en spann. Det kanske ni inte ville veta. Anyway. Slötittade på tv hela dagen. Bytte vardagsrum. Kollade på film. Somnade.

 Lördagen var en bättre dag, för då hade jag piggnat till. Gick på promenad. Det var soligt och kallt och min syster var spexig.

 Aske var mest söt under Magnolian.

 På kvällen träffade jag personer som skrattade ända nere från tårna. <3

 Och personer jag inte sett på länge. Det var fiiint!
Även om jag var pensionär och gick hem halv elva.

 På söndagen cyklade Kalle och jag på finaste lilla gatan i stan och så pysslade vi om min lilla gård. Klippte gräs, rensade ogräs och sådde nytt gräs. Kändes bra även för själen.

 Så avslutades helgen med thai-inspirerad fiskgryta och applecrumble. Mmmm! Tack magen för att du återhämtade dig så snabbt och tack helgen för att du blev så mycket bättre än man kunde tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar