måndag 21 maj 2012

En helg med barer, korsord och tårtkalas

I fredags åt Emmeli och jag popcorn hemma hos henne och sedan traskade vi till Grand och tog en öl eller två. Diskuterade mest allvarliga saker, men det var himla fint ändå.
På lördagen åt jag en rejäl lunch, tvättade massor av tvätt samt löste ett antal korsord.
På kvällen höll jag Em sällskap medan hon passade vattenläckan i sitt badrum (!) och sedan firade vi att det slutat droppa med mingel och dans på debban. Oväntat kul afton!
På söndagen blev det plötsligt jättemycket sommar. Syster och jag tog en runda på stan och lyckades inhandla oss klänningar till sommarens bröllop. Det krävde en firning, så vi köpte glass och satte oss och njöööt i solen vid kanalen.
Därefter fortsatte läckerheterna i Kungsparken. Lotta fyllde år och bjöd på mumsig fika. Hurra! På den fina jordgubbstårtan stod det "skit ner dig". Åh, Lotta! 



Fritz rengjorde alla fat och vi människor hade så himlans trivsamt!

Sedan fick jag ny hårfärg (som ni får se en annan gång) och så kom den här mannen hem från landet och vi gick och åt hamburgare på Tusen & 2 följt av filmkväll. Vi kollade på 50/50 som var bra och rolig och tårframkallande.
Så många bra grejer på en helg! Fabulöst fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar