onsdag 22 februari 2012

Våfflor och kanelbullar


Helgen som passerade var en av de lugnaste på länge. Väldigt välbehövligt eftersom jag gick och drog på en energitjuvande förkylning.
Fredag: klippte av en bit hår, inhandlade två ting på Monki, fick chiligryta av Kalle och kollade på Hitta Nemo (fortfarande himla rolig och gullig). Sedan var det godnatt och tio timmars sömn. Gött!
Lördag: tvättade en smula tvätt, syster tonade mitt hår, jag tackade syster genom att bjuda henne på våfflor. Därefter for jag hem till Kalle och gjorde våfflor även till honom (eftersom han blev avis på syrran) och så spenderade vi kvällen med att hänga med Svanen och ta en öl på nya stället Jeztz (ingen aning hur det stavas). Där var det som en bunker och fullt med småhipsters. Not my cup of tea. Vi gick hem och åt nachos istället. Precis min tekopp!
Söndag: kollade Punch Drunk Love och Broken Flowers. Så bra, båda två! Men särskilt den senare. Musiken är magisk! Där emellan bakade jag en hel hög med kanelbullar. Som så klart provfikades alldeles ljumna med mjölk till. Nom nom!
Och så var den helgen till ända och jag var plötsligt uppvilad. Finemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar